Leveransproblem

Har ju emellanåt väldigt lätt för att tända på alla cylindrar, tyvärr. Idag var ett sånt tillfälle. Vi ska ju unna oss lyxen av en torktumlare i vår nya tvättstuga och en sådan beställdes från Elgiganten förra helgen. (Billigare än att åka dit och köpa en). Den skulle leveras hem av Posten. Man får då en länk på mailen där man kan följa kollits väg. Upptäckte vid lunchtid att där helt plötsligt stod att "mottagaren inte varit anträffbar. Avisering sker". När man har suttit hemma hela förmiddagen och VET  att ingen har försökt komma i kontakt med en och på det här sättet försöker slippa undan att leverera utan låta oss istället åka och hämta, då blir jag FÖRBANNAD!

Alltså kastar man sig på telefonen, blir kopplad hit och dit, för att slutligen hamna hos nån som säger att "det betyder nog att dom har ringt, men inte fått tag på dig". Nej, säger jag, mobilen ligger här bredvid mig, ingen har ringt på den! "Nähä, det var kanske fel nummer? Har du detta nummer xxx-xxxxxx?" Ja, det är rätt, men ingen har ringt. Nähä, vad konstigt... Men du, dom har lunch nu, men jag skickar ett fax till dom!" KLICK.

1,5 timma senare ringer en kille och säger att "du hade ringt och undrat över en försändelse?" Ja, säger jag och drar det hela en gång till. "Låter konstigt, bor inte du utmed en lantbrevbärarlinje?" Jo, säger jag och undrar om dom tänkt att lantbrevbäraren skulle ha med sig vår torktumlare i sin lilla bil? "Jooo, nää, han måste nog ha scannat in fel här. Mendu, vi ringer ju alltid och bestämmer en tid innan vi levererar....men du, när kan vi komma? Funkar det på måndag morgon?"  

Så nu hopppas vi att vi senast kl 08.00 på måndag morgon har vår torktumlare här, och att nån på Poståkeriet fick sig nån extratimma ledigt idag, fredag eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0